Marketing u turizmu i ugostiteljstvu
(4 ECTS boda)
- Pristupna razmatranja
Pojmovna razgraničenja. Turizam kao agregacija gospodarskih i izvangospodarskih djelatnosti. Turizam i globalizacija. Ugostiteljstvo kao infrastrukturna osnovica razvoja turizma. Općenito o marketingu u turizmu i ugostiteljstvu. - Pojmovno određenje marketinga u turizmu i ugostiteljstvu.
- Osobitosti ugostiteljskog i turističkog tržišta
Ponuda, potražnja i potrošnja na turističkom i ugostiteljskom tržištu. - Ponašanje turističkih i ugostiteljskih potrošača
Definiranje turističkih i ugostiteljskih potrošača. Potrebe za turističkim i ugostiteljskim proizvodima. Motivi i stavovi turističkih potrošača. Donošenje odluke o kupnji turističkih i ugostiteljskih proizvoda. - Planiranje marketinga u turizmu i ugostiteljstvu
- Marketinški informacijski sustav i marketinška istraživanja u turizmu i ugostiteljstvu Osobitosti istraživanja turističkog i ugostiteljskog tržišta. Proces i metodologija istraživanja turističkog i ugostiteljskog tržišta. Metode istraživanja turističkog i ugostiteljskog i tržišta.
- Marketing strategija u turizmu i ugostiteljstvu
Segmentacija turističkog i ugostiteljskog tržišta. Izbor ciljnog tržišta. Pozicioniranje turističkog i ugostiteljskog proizvoda. Klasifikacija i opis pojedinih strategija marketinga. Strateški marketinški plan u turizmu i ugostiteljstvu. - Elementi marketing-mixa u turizmu i ugostiteljstvu
Turistički proizvod. Definiranje turističkog proizvoda. Integracija turističkog proizvoda. Prostor (destinacija) kao sastavnica integralnog turističkog proizvoda. Proizvodni i prodajni program u turizmu. Ugostiteljski marketing-mix. Integralni i parcijalni ugostiteljski proizvodi. Kvaliteta turističkog proizvoda. Životni ciklus turističkog proizvoda. Instrumentarij politike turističkog proizvoda. Cijena turističkih proizvoda. Distribucija turističkih proizvoda. Promocija turističkih proizvoda. - Marketinška kontrola u turizmu i ugostiteljstvu
- Organizacija i provedba marketinga u turizmu i ugostiteljstvu.
- E-marketing u turizmu i ugostiteljstvu
- Destinacijski marketing
Cilj kolegija je upoznavanje sa specifičnostima primjene marketinga u turizmu i ugostiteljstvu kao i specifičnostima procesa upravljanja marketingom.
Temeljna literatura:
- Ružić, D.: Marketing u turističkom ugostiteljstvu, Sveučilište J.J. Strossmayera, Ekonomski fakultet u Osijeku, osijek 2007.
- Kotler, Ph.- Bowen, J. – Makens, J.: Marketing for Hospitality and Tourism, 4th Ed. Prentice Hall, Upper Saddle River 2005.
- Holloway, J. C.: Marketing for Tourism, Financial Times/Prentice Hall; 4th Ed., 2004.
Dopunska literatura:
- Briggs, S.: Successful Tourism Marketing, Kogan Page; 2nd Ed., 2001.
- Middleton, V. T. C. – Clarke, J. R.: Marketing in Travel and Tourism, Butterworth-Heinemann, 3rd Ed., 2001.
- Morrison, A.M.: Hospitality and Travel Marketing, Thomson Delmar Learning, 3rd Ed., 2001.
- Ružić, D.: Upravljanje marketingom u ugostiteljstvu, Ekonomski fakultet u Osijeku, 1997.
Oblik provedbe nastave:
Predavanja, seminarska nastava,timski izrađeni zadaci i projekti.
Vrednovanje znanja:
Testovi provjere znanja, usmeni ispit.
Praćenje kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta:
Kontinuiranim ocjenjivanjem od strane studenata.