Marketing u agribusiness-u
(4 ECTS boda)
- Pristupna razmatranja.
Proizvodnja hrane kao specifična gospodarska djelatnost. Značenje hrane na individualnog, nacionalnoj i međunarodnoj razini. - Tržište hrane.
Ponuda hrane. Potražnja i potrošnja hrane. Ponašanje potrošača hrane. - Agribusiness.
Pojam agribusiness-a. Prehrambeni sustav. Teorija poljoprivredne tvrtke. Specifičnosti marketinga u agribusiness-u. - Marketing proces u agribusinessu.
Istraživanje i segmentiranje tržišta. Definiranje marketing ciljeva. Definiranje marketing strategije. Marketing mix. Marketing kontrola. - Agribusiness u Hrvatskoj.
Karakteristike poljoprivrede i prehrambene industrije. Primjena marketinga u hrvatskom agribusiness-u. Problemi, izazovi i trendovi.
Cilj kolegija je stjecanje specifičnih znanja o karakteristikama i primjeni marketinga na području agribusiness-a, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Temeljna literatura:
Leko-Šimić, M.: Marketing hrane, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2002.
Tolušić, Z.: Tržište i distribucija poljoprivredno prehrambenih proizvoda, Osijek 2011.g.
Tracy, M.: Hrana i poljoprivreda u tržišnom gospodarstvu, Mate, Zagreb, 2000.
Dopunska literatura:
Kolega, A.: Tržništvo poljodjelskih proizvoda, Globus, Zagreb, 1994.
Padberg, D.I. et al. (red.): Agro-food Marketing, CAB International, V. Britanija, 1997.
izvješća HGK: Sektor za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo, www.hgk.hr
Oblik provedbe nastave:
Nastava se izvodi u obliku interaktivnih predavanja koja uključuju pojedinačne i timske zadaće, kao i prezentacije polaznika.
Vrednovanje znanja:
Ispit se polaže usmeno, a u ocjenu ulazi i aktivnost na nastavi i izrada zadaća:
- Aktivnost na nastavi 20%
- Timski zadaci 20%
- Pojedinačni zadaci 30%
- Usmeni ispit 30%
Praćenje kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta:
Kontinuiranim ocjenjivanjem od strane studenata.