Zdenko Segetlija
prof. dr. sc. Zdenko Segetlija
Ekonomski fakultet u Osijeku, redoviti profesor u trajnom zvanju
e- mail: seget@efos.hr
Web: http://www.efos.unios.hr/zsegetlija/
Rođen je 1945. u Brođancima, Županija Osječko – baranjska. Magistrirao 1977. i doktorirao 1982. godine na Ekonomskom fakultetu u Osijeku iz područja marketinga. Trenutno predaje predmete „Marketing u trgovini“, „Vertikalni marketing“, „Poslovno pregovaranje“, „Menadžment u trgovini“, „Logistika u trgovini“, „Poslovna logistika“, «Granski marketing», «Trgovinsko poslovanje», «Logistika» i «Informatičke tehnologije u kanalima distribucije» na stručnom i dodiplomskom studiju Ekonomskog fakulteta u Osijeku, gdje radi od 1988. godine. Osim toga, radio je i na dislociranim stručnim studijima u Požegi, Varaždinu i Vukovaru. Za docenta izabran je 1988. godine, za izvanrednog profesora 1993. godine, za redovitog profesora 1998. godine, a za redovitog profesora u trajnom zvanju 2003. godine. Na poslijediplomskim studijima u Osijeku predaje predmete: «IT – menadžment» i «Marketing u trgovini» (ranije predavao «Poslovnu logistiku»), Na doktorskom studiju „Menadžment“ predaje predmet „Poslovna logistika“
Ukupno je objavio 346 radova (239 znanstvenih i 107 stručnih) u zemlji i u inozemstvu (Bosna i Hercegovina, Madžarska, Njemačka, Poljska, Slovenija). U zbornicima radova s međunarodnih i domaćih znanstvenih skupova objavio je ukupno 95 radova, a u domaćim i inozemnim časopisima objavio ukupno 188 radova. Objavio je 19 knjiga (od toga 12 kao samostalni autor i sedam u suautorstvu). Kao samostalni autor objavio je knjige: «Povezivanje proizvodnih i trgovinskih organizacija u sektoru prehrambenih proizvoda» (1985), «Maloprodaja u Republici Hrvatskoj» (1999, II. izdanje 2009, III izdanje 2012), «Uvod u poslovnu logistiku» (2002, II. izdanje 2008., III. izdanje 2013), „Trgovinsko poslovanje“ (2006), „Distribucija“ (2006), „Poslovno pregovaranje“ (2009), „Marketing i distributivna trgovina“ (2010), „Menadžment u trgovini“ (2012). U suautorstvu je objavio knjige: «Distribucijski sustav trgovinskog poduzeća» (1995, II. izdanje i 2000), «Marketing trgovine» (1996, II. izdanje i 2001), «Strategija maloprodaje» (1999), „Ekonomika trgovine“ (2011) i „Upravljanje kategorijama proizvoda“ (2013). Voditelj je međunarodnog znanstvenog skupa „Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu“ koji se od 2001. godine održava na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Redaktor je 17 knjiga – zbornika radova s održanih znanstvenih kolokvija, odnosno međunarodnih znanstvenih skupova «Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu» u vremenu od 2001. – 2013. godine.
U gospodarskoj praksi radio je 23 godine (1964. – 1966. i 1968. – 1989.), U Trgovinsko – ugostiteljskom poduzeću “Sloga” Valpovo, pored ostalog, obnaša je dužnost direktora sektora trgovine (1976. – 1979.), a u Poljoprivrednom kombinatu Valpovo dužnost voditelja marketinga (1980. – 1988.). Osim toga, u vremenu 1972. – 1975. je na Ekonomskoj školi u Valpovu predavao privrednu matematiku i statistiku, kao honorarni srednjoškolski profesor.
Pored stručnoga rada u poduzećima dr. Zdenko Segetlija sudjelovao je u odborima Privredne komore Jugoslavije, Privredne komore Hrvatske i Privredne komore Slavonije i Baranje. Sudjelovao je na različitim stručnim i znanstvenim skupovima iz područja tržišnoga poslovanja, posebno trgovine. Godine 1985. biran je u redakcijski odbor časopisa tadašnjeg saveznog ranga “Nova trgovina” (radio do 1990), a od 2002. godine do danas član je uredništva časopisa „Suvremena trgovina“ koji izlazi u Zagrebu od 1975. godine.
Sudjelovao je u različitim znanstveno – istraživačkim projektima u zemlji, te na projektima u suradnji s profesorima s Fachhochschule für Wirtschaft, Pforzheim (Njemačka). Kao stipendist DAAD-a boravio je radi znanstvenog i nastavnog usavršavanja na Fachhoschschule für Wirtschaft, Pforzheim, u tijeku 1992 godine (1 mjesec), te u tijeku 1995. i 1996. godine (po 15 dana).
Od 1986. do 2013. godine radio je na 13 znanstveno – istraživačkih projekata koje je financiralo Ministarstvo znanosti tehnologije i informatike Republike Hrvatske, odnosno Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske. Od tih projekata bio je voditelj na tri: od 2000.- 2002. godine voditelj je projekta „Razvoj maloprodajne strukture u Republici Hrvatskoj“, te opet od 2002. – 2006. voditelj je istoimenog (ali sada proširenog projekta. Od 2008. – 2013. godine vodi projekt „Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane“ (objavljeno više od 120 radova.
Popis radova objavljenih u posljednjih pet godina
Knjige
1. Segetlija, Z.; Dujak, D.: Upravljanje kategorijama proizvoda, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2013. (147 str.).
2. Segetlija, Z.: Uvod u poslovnu logistiku,III. izmijenjeno i dopunjeno izdanje, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2013. (353 str.).
3. Segetlija, Z.: Maloprodaja u Republici Hrvatskoj, III. izmijenjeno i dopunjeno izdanje, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012.(296 str.).
4. Segetlija, Z.: Menadžment u trgovini, Ekonomski fkultet u Osijeku, Osijek, 2012. (292 str.).
5. Segetlija, Z.; Knego, N., Knežević, Blaženka, Dunković, D.: Ekonomika trgovine, Novi informator, Zagreb, 2011. (498 str.).
6. Segetlija, Z.: Marketing i distributivna trgovina, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2010. (149 str.)
7. Segetlija, Z.: Poslovno pregovaranje, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2009. (132 str.).
Uredništvo knjiga
1. Poslovna logistika u suvremenom managementu (ur. s Karić, M.), Zbornik radova IX. Međunarodnog znanstvenog skupa Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu, Osijek, 2009., Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2009.
2. Suvremena poslovna logistika, (ur. s Karić, M.), Zbornik radova X. Međunarodnog znanstvenog skupa Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu, Osijek, 2010., Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2010.
3. Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (ur. s Karić, M.), Zbornik radova XI. Međunarodnog znanstvenog kolokvija Poslovna logistika u suvremenom nenadžmentu, Osijek, 2011., Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2011.
4. Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (ur. s Karić, M.), Zbornik radova XII. Međunarodnog znanstvenog skupa Poslovna logistika u suvremenom nenadžmentu, Osijek, 2012., Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012.
5. Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu:(Segetlija, Z. , Mesarić, J., Dujak, D., Karić, M.; Potočan, V., Rosi, B.; Jereb, B.; Trauzettel, V. ur. ), Zbornik radova XIII. Međunarodnog znanstvenog skupa Poslovna logistika u suvremenom nenadžmentu, Osijek, 2013., Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2013.
Radovi u časopisima
1. Segetlija, Z.: Razvoj suvremenog menadžmenta trgovine na malo, Ekonomski vjesnik, Vol. 22, Br. 1/2009., str. 87-92 (prethodno priopćenje, znanstveni).
2. Segetlija, Z.:Novi pokazatelji razvijenosti trgovine na malo, Suvremena trgovina, Vol 34, Br. 1/2009., str. 28 – 32 (pregledni rad).
3. Segetlija, Z.; Dujak, D.:Novi vertikalni marketing proizvođača i maloprodavača Ekonomski vjesnik, Vol 22, Br. 2/2009., str. 372 – 387 (pregledni rad).
4. Segetlija, Z.: Neki problemi u razvoju maloprodajnih kapaciteta u Republici Hrvatskoj, Suvremena trgovina, Vol 34, Br. 4/2009., str. 20 – 26.
5. Segetlija, Z.: Aktualnost razmatranja vrijednosnih lanaca u prehrambenom sektoru, Suvremena trgovina, Vol. 34, Br. 5-6/2009., str. 10 – 17.
6. Segetlija, Z.: Difuzija suvremenih oblika maloprodajnih poslovnih jedinica i hrvatska maloprodaja, Suvremena trgovina, Vol 35, Br. 1/2010., str.18 – 24 (pregledni rad).
7. Segetlija, Z.: e-maloprodaja kao sastavnica novih oblika maloprodajnih poslovnih jedinica, Suvremena trgovina, Vol 35, Br. 2/2010., str.14 -19 (pregledni rad).
8. Segetlija, Z.: e-maloprodaja kao sastavnica vrijednosnoga lanca, Suvremena trgovina, Vol 35, Br. 3/2010., str. 20 – 24 (pregledni rad).
9. Segetlija, Z.: Dinamika i važnost maloprodaje. Suvremena trgovina, Vol. 35, Br. 4/ 2010., str. 22 – 25 (pregledni rad, znanstveni).
10. Segetlija, Z.: Kratkovidnost marketinga ? Maloprodaja u gospodarskoj strukturi, Suvremena trgovina, Vol. 35, Br. 5/2010., str. 18 – 23 (prethodno priopćenje, znanstveni).
11. Segetlija, Z.: Važnost distributivne trgovine u nacionalnom gospodarstvu i u vrijednosnom lancu, Suvremena trgovina, Vol. 35, Br. 6/2010., str. 28 – 32 (prethodno priopćenje, znanstveni).
12. Segetlija, Z.: Information Technology in the Strategy of a Retail Company, Interdisciplinäre Managementforschung, Vol 6, Br. 6/2010.; str. 866 – 876.
13. Segetlija, Z.: Distributivna trgovina u strukturi hrvatskoga gospodarstva, Ekonomija, Vol. 17, Br. 2/2011., str. 445 – 465 (članak, znanstveni).
14. Segetlija, Z.: Promjene u maloprodaji i razvoj novih maloprodajnih oblika, Suvremena trgovina, Vol. 36, Br. 2/2011., str. 20 – 24 (pregledni rad, znanstveni).
15. Segetlija, Z.: Neki pokazaztelji strukture prodajnih površina u Republici Hrvatskoj, Suvremena trgovina, Vol. 35, Br. 3/2011., str. 14 – 16 (prethodno priopćenje, znanstveni).
16. Segetlija, Z.: Šoping centri – novi pristupi razvoju maloprodaje, Suvremena trgovina, Vol. 36, Br. 4/2011., str. 11 – 17 (prethodno priopćenje, znanstveni).
17. Segetlija, Z.: Problem učinkovitosti maloprodajnih oblika u tranzicijskim zemljama, Suvremena trgovina, Vol. 36 , Br. 6/2011., str. 22 – 29 (članak, znanstveni).
18. Segetlija, Z.; Dujak, D.: Važnosti tipova prodavaonica i vrijednosnih lanaca u internacionalizaciji maloprodaje, Ekonomski vjesnik, Vol.12, Br. 1/2012., str. 82 – 97. (prethodno priopćenje, znanstveni).
19. Segetlija, Z.: Međunarodni maloprodajni lanci i gospodarski razvoj, Suvremena trgovina, Vol. 37, Br. 1/2012.; str. 52 – 58 (prethodno priopćenje, znanstveni).
20. Segetlija, Z.: Važnost, razvijenost i učinci maloprodaje u hrvatskim županijama, Suvremena trgovina, Vol.37, Br. 3/2012., str. 28 – 32 (prethodno priopćenje, znanstveni).
21. Segetlija, Z.: Maloprodaja i održivi razvoj, Suvremena trgovina, Vol. 37, Br. 5–6/2012., str. 26 – 29 (prethodno priopćenje, znanstveni).
22. Segetlija, Z.: Oblici, formati i važnost maloprodaje u nacionalnom gospodarstvu, Suvremena trgovina, Vol. 38, Br. 1/2013; str. 34 – 39 (prethodno priopćenje, znanstveni).
23. Segetlija, Z.: Važnost maloprodajnih opskrbnih lanaca, Suvremena trgovina, Vol. 38, Br. 3/2013., str. 34 – 38 (prethodno priopćenje, znanstveni).
24. Segetlija, Z.: Distributivna trgovina i gospodarski razvoj, Suvremena trgovina, Vol. 38 Br. 4/2013., str. 14 – 18 (prethodno priopćenje, znanstveni).
25. Mesarić, J.; Segetlija, Z.; Dujak, D.: Energy Supply Chains – Trends and Challenges of Growing Energy Demands, Energy Efficiency, Alternative Energy Resources and Environmental Sustainability, Acta Technica Corviniensis – Bulletin of Engineering, Vol. 6, No.1/2013., pp. 37 – 41 (članak, znanstveni).
Radovi na znanstvenim skupovima
1. Segetlija, Z.: Problemi distributivne trgovine u lancu stvaranja vrijednosti u Hrvatskoj, IX. međunarodni znanstveni skup, Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (ur. Segetlija, Z.; Karić, M.), Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek 2009., str. 79 – 96.
2. Segetlija, Z.: New Approaches to the Modern Retail Management, Interdisciplinary Management Research V (Barković, D.; Demoscheg, K.H.; Lamza – Maronić, M.; Matić, B.; Pap, N.; Runzheimer, B.; Wentzel, D., Ed.), Osijek : Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2009., pp. 177 – 184.
3. Segetlija, Z.: Nove tehnologije i razvoj maloprodajnih oblika, X. međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (ur. Segetlija, Z.; Karić, M.), Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2010., str. 125 – 145.
4. Segetlija, Z.: Koncentracija funkcija i transparentnost tržišta – odlučujući čimbenici oblikovanja maloprodajnih poslovnih jedinica, XI. međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (ur segetlija, Z.; Karić, M.). Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2011. , str. 187 – 201.
5. Segetlija, Z.: Razvoj novih maloprodajnih oblika u izabranim tranzicijskim zemljama Srednje i Jugoistočne Europe, Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa “Trgovina kao pokretač razvoja Srednje i Jugoistočne Europe”., Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb 16.11.2011., Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet Zagreb, 2011., str. 157 – 174.
6. Segetlija, Z.; Dujak, D.: Jesu li međunarodni maloprodajni lanci pokretači razvoja Hrvatske i drugih tranzicijskih zemalja?, Zbornik međunarodnog znanstvenog skupa. 2. međunarodna naučna konferencija “Ekonomija integracija” (Džafić, Z.; Zahirović, S.; Umihanić, B., ur.). Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli, Tuzla , 2011., str. 465 – 475.
7. Segetlija, Z.: Problemi razvoja oblika maloprodajnih poslovnih jedinica u prehrambenom sektoru u Republici Hrvatskoj, XI. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu (ur Segetlija, Z.; Karić, M.). Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012., str. 101 – 112.
8. Segetlija, Z.: Development, Importance and Results of Retail Trade in the Region of Eastern Croatia, 1st International Scientific Symposium “Economy of Eastern Croatia – Yesterday, Today, Tomorow” (Mašek-Tonković, Anka, Ed.). Studio HS internet d.o.o., Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012., pp. 250 – 255.
9. Segetlija, Z.: Maloprodaja i gospodarski razvoj u europskim tranzicijskim i tržišno razvijenim zemljama, Zbornik radova (na CD-u) Perspektive trgovine 2012. Trgovina u kontekstu održivog razvoja, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb, 2012., str. 60 – 88.
10. Segetlija, Z.; Mesarić, J. Dujak, D.: Distinctive Features of Retail Supply Chain Management – Transportation Perspective, Proceedings of the 9th International Conference on Logistics & Sustainable Transport 2012 (Ipavec, Vesna Mia, Ed.), University of Maribor, Faculty of Logistics, Celje, Slovenia, 2012., pp. 284 – 292.
11. Segetlija, Z.; Mesarić, J. Dujak, D.: Category Management as a Model for Demand Management in Retailing; Pre-Conference Proceedings of The 10th International Conference on Logistics & Sustainable Transport, 2013 (Ipavec, Vesna Mia; Kramberger, T., Ed.), University of Maribor, Faculty of Logistics, Celje, Slovenia, 2013., pp. 24 – 32.
Poglavlja u knjigama
1. Segetlija, Z.: A Theoretical Approach to the Changes in the Retail Store Forms in Croatia, u knjizi: Marketing i održivi razvitak (Leko Šimić, M. ur.), Sveučilište J. J. Strossmayer u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, 2009., str. 163-180.
2. Segetlija, Z.: Maloprodaja u Republici Hrvatskoj i u nekim europskim zemljama, u knjizi: Izazovi trgovine u recesiji (Renko, S.; Knežević, B.; Vouk, R., ur.) Ekonomski fakultet, Zagreb, Zagreb, 2010,. str. 35 – 50.
3. Segetlija, Z.; Mesarić, J.; Dujak, D.: Importance of Distribution Channels – Marketing Channels – for National Economy, u knjizi: Marketing Challenges in New Economy (Križman Pavlović, D. ; Benazić, D., ur.), Juraj Dobrila University of Pula, Department of Economics and Tourism, 2012., str. 215 – 233.
4. Segetlija, Z.: Značajke povijesnog razvoja maloprodajnih oblika u Hrvatskoj i u susjednim zemljama do početka II. svjetskog rata, u knjizi: Mijo Mirković: Trgovina i unutrašnja trgovinska politika. Pretisak s komentarima (Knego, N.; Renko, S.;Knežević, B.ur.), Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, 2012., str. 281 – 294.
5. Segetlija, Z.: Razvoj novih maloprodajnih oblika u zemljama Srednje i Jugoistočne Europe, u knjizi: Promjene u trgovini na malo u Hrvatskoj (Knego, N.; Renko, S.; Knežević, B., ur.), Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, 2012., str. 17 – 37.
6. Segetlija, Z.: New Retails Business Units´ Forms in Value Chains, u knjizi: Business Logistics in Modern Management (Segetlija,Z.; Mesarić, J.; Dujak, D.; Karić, M.; Potočan, V.; Rosi, B.; Jereb, B.; Trauszettel, V., ur.), Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2013., str. 75 – 81.
Radovi vezani uz kolegij «Marketing u trgovini»
Knjige
1. Segetlija, Z.: Trgovinsko poslovanje, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2006.
2. Segetliuja, Z.: Distribucija, Ekopnomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2006.
3. Segetlija, Z.: Menadžment u trgovini, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012.
4. Segetlija, Z.: Maloprodaja u Republici Hrvatskoj, III. izmijenjeno i dopunjeno izdanje, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012..
5. Segetlija, Z.; Dujak, D.:Upravljanje kategorijama proizvoda, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2013.;
Referati, članci i slično
1. Segetlija, Z.. Problemi razvoja trgovine na malo u Republici Hrvatskoj, Ekonomija, Vol. 10, Br. 3/2003., str. 647 – 662;
2. Segetlija, Z.:Problemi razvoja distribucije u Republici Hrvatskoj, Ekonomija: časopis za ekonomsku teoriju i praksu, Vol. 11, Br. 1/2004., str. 61-77;
3. Segetlija, Z..Razvoj budućih oblika trgovine na malo, Suvremena trgovina . Vol. 29, Br. 6/2004, str. 170-173;
4. Segetlija, Z.:Razvojne tendencije i strukturne promjene u hrvatskoj trgovini na malo, Ekonomski pregled, Vol. 56, Br. 1-2/2005.; str. 39-59 ;
5. Segetlija, Z. (u suautorstvu s Lamza – Maronić, M.): Marketing u maloprodaji Republike Hrvatske, Zbornik radova «Marketing države – marketing hrvatske države» (Rocco, F.; Borš, V., ur.), CROMAR – Hrvatska udruga zajednica za marketing, Zagreb, 2001., str. 223 – 229;
6. Segetlija, Z. (coauthor with Lamza – Maronić, M.): Internationalization of Retail Trade and Global Trade Perspectives, International Conference Globalization and Enterpreneuership: Fears, Challenges and Opportunities, Book of Abstracts and CD ROM with Full papers, Pula , April, 24 – 26, 2003., pp. 555 – 561;
7. Segetlija, Z.: GIS, Marketing and Territorial Distribution of the Retail Network, Proceedings of the Conference MIPRO 2004 XXVII International Convention / Čišić, Dragan ; Ukowich, Walter ; Gričar, Jože (ur.).
Rijeka : Hrvatska udruga za mikroprocesorske, procesne i informacijske sustave, mikroelektroniku i elektroniku – MIPRO – HU, Rijeka, 2004. pp.. 81-85 ;
8. Segetlija, Z: Trgovina u društveno – gospodarskom razvoju Hrvatske, Zbornik radova «Marketinške paradigme za 21. stoljeće» (Kesić, Tanja i Ozretić.Došen, Đurđana, ur.), Ekonomski fakultet, Zagreb, i CROMAR - Hrvatska udruga društava za marketing, Zagreb, 2005., pp. 589 – 607 (na CD-u);
9. Segetlija, Z.: New Approaches to the Modern Retail Management, Interdisciplinary Management Research V (Barković, D.; Demoscheg, K.H.; Lamza – Maronić, M.; Matić, B.; Pap, N.; Runzheimer, B.; Wentzel, D., Ed.), Osijek : Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2009., pp. 177 – 184;
10. Segetlija, Z.: A Theoretical Approach to the Changes in the Retail Store Forms in Croatia, u knjizi: Marketing i održivi razvitak (Leko Šimić, M. ur.), Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osiejek, 2009., str. 163-180.
11. Segetlija, Z.: Information Technology in the Strategy of a Retail Company, Interdisciplinäre Managementforschung, Vol 6, Br. 6/2010.; str. 866 – 876.
12. Segetlija, Z.: Distributivna trgovina u strukturi hrvatskoga gospodarstva, Ekonomija, Vol. 17, Br. 2/2011., str. 445 – 465 (članak, znanstveni).
13. Segetlija, Z.; Mesarić, J.; Dujak, D.: Importance of Distribution Channels – Marketing Channels – for National Economy, u knjizi: Marketing Challenges in New Economy (Križman Pavlović, D. ; Benazić, D., ur.), Juraj Dobrila University of Pula, Department of Economics and Tourism, 2012., str. 215 – 233.
14. Segetlija, Z.; Dujak, D.: Važnost tipova prodavaonica i vrijednosnih lanaca u internacionalizaciji maloprodaje, Ekonomski vjesnik, Vol.12, Br. 1/2012., str. 82 – 97. (prethodno priopćenje, znanstveni).
15. Segetlija, Z.: New Retails Business Units´ Forms in Value Chains, u knjizi: Business Logistics in Modern Management (Segetlija,Z.; Mesarić, J.; Dujak, D.; Karić, M.; Potočan, V.; Rosi, B.; Jereb, B.; Trauszettel, V., ur.), Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2013., str. 75 – 81.
MARKETING U TRGOVINI
(izborni predmet 6 ECTS bodova)
- Temeljne odrednice marketinga u trgovini
- Pojam, značenje i funkcije trgovine. Marketinške funkcije trgovine. Suradnja proizvodnog i trgovinskog poslovnog subjekta u vrijednosnom lancu.
- Proces upravljanja marketingom i marketinška istraživanja trgovinskoga poslovnog subjekta
- Proces upravljanja marketingom. Proces planiranja. Marketinški miks. Strategijsko pozicioniranje.
- Strategije marketinga trgovinskoga poslovnog subjekta
- Instrumenti za istraživanje i vrednovanje strategija marketinga. Izbor oblika trgovinske poslovne jedinice.
- Strategijske odluke trgovinskog poslovnog subjekta o pojedinim marketinškim varijablama i o odnosu prema potrošačima i proizvođačima.
- Lokacija. Asortiman. Marke. Cijene. Promocija. Prodajno osoblje. Metode prodaje, veličina prodavaonice i idejni plan (lay – out). Marketing odnosa s potrošačima. Upravljanje kategorijama proizvoda.
Cilj kolegija je upoznavanje s posebnostima marketinga u trgovini i razumijevanje procesa marketinga trgovinskoga gospodarskog subjekta, te stjecanje temeljnih i posebnih metodičkih znanja o pojedinim marketinškim odlukama u trgovini.
LITERATURA:
Temeljna:
1. Segetlija, Z.: Marketing i distributivna trgovina, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek,
2010.
2. Segetlija,Z.: Menadžment u trgovini, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012.
3. Segetlija, Z.; Dujak, D.: Upravljanje kategorijama proizvoda, Ekonomski fakultet u
Osijeku, Osijek, 2013.
4. Dunne, P. M.; Lusch, R.F.: Retailing, Sixth Edition, Thompson, South-Western, 2008.
Dopunska:
1. Ahlert, D.; Kenning, P.: Handelsmarketing, Springer Verlag, Berlin – Heidelberg, 2007.
2. Levy, M.; Weitz, B. A.: Retailing Management, Seventh Edition, McGraw.Hill/Irwin, New
York, 2009.
3. Christopher, M.: Logistics & Supply Chain Management, Fourth Edition, Pearson
Education Ltd., 2011.
4. Segetlija, Z.: Maloprodaja u Republici Hrvatskoj, III. izmijenjeno i dopunjeno izdanje,
Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, 2012.
Oblik provedbe nastave:
Nastava se provodi u obliku predavanja, seminara i prezentacija stručnjaka iz prakse, te interaktivnim metodama unutar kojih studenti dobivaju pojedinačne i timske zadaće, obavljaju prezentacije svojih uradaka, postavljaju pitanja i iznose svoje stavove.
Vrednovanje znanja:
- Vrednovanje znanja polaznika obavlja se uzimanjem u obzir sljedećih pondera:
- Pojedinačni zadaci 30%, 2. Timski zadaci 10%, 3. Prisustvovnje i aktiviranje na predavanjima, seminarima i sl. 20%, 4. Završni usmeni ispit 40%.
- Praćenje kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta
- Kontinuiranim ocjenjivanjem od strane studenata.